سوالات متداول کاربران

سرویس های پیامکی پیامکده :

منفی بودن حساب در سامانه به چه معنی است؟

در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه سرویس را پرداخت نکرده اید ، برای اینکار از طریق بخش “شارژ حساب” اقدام به شارژ نمایید ، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه سرویس است و پس از آن هر شارژی انجام شود، شارژ به حساب شما اضافه خواهد شد .

چرا هنگام شارژ اینترنتی حساب، برای ورود به درگاه بانک برای ادامه پرداخت با مشکل مواجه می شوم؟

این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.

آیا برای تمدید سالیانه نیاز به پرداخت هزینه اضافه می باشد؟

خیر هزینه پرداختی دائمی بوده و پیامکده با همان هزینه اولیه همواره سرویس ها و امکانات جدید را به رایگان در اختیار کاربران قرار میدهد.

آیا برای ارسال پیامک محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال؟

خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد ، سرویس های پیامکده قادرند تا ۵ میلیون پیامک را در یک بار ارسال نماید و در این مورد کامل تست شده است.

آیا فعال سازی Delivery در سرویس ها هزینه دارد ؟

خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و برای تمام اپراتورها فعال می باشد.

آیا شارژی پیامک و اعتباری که در سرویس وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود ؟

خیر اعتبار ریالی یا عددی موجود در سرویس شما هیچ گاه سوخت نمی شود .

در صورتی که در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به ۱۰ هزار شماره از ۳۰ هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی، آیا فردا دوباره از ابتدا ارسال میشود یا شیوه ای برای ارسال مابقی بصورت غیره تکراری هست؟

بله این امکان وجود دارد ، ارسال ترتیبی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است. نوع ارسال را روی ترتیبی قرار دهید. شاخه مورد نظر را انتخاب کنید ، متن را نوشته و به مرحله بعد بروید. در این مرحله تعداد ارسال را روی ۱۰۰۰۰ قرار داده و از ردیف ۱ ارسال را انجام دهید. روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی ۲۰۰۰۰ (باقی مانده از ۳۰ هزار تای باقی مانده ) قرار داده و ردیف را ۱۰۰۰۰ تنظیم کنید تا از ادامه ارسال روز گذشته ارسال شود.

در ارسال به کد پستی چطور میتوانم کد پستی منطقه مورد نظرم را پیداکنم؟

هم از طریق نقشه و انتخاب منظقه مورد نظر و یا  از طریق چهار رفم اول کد پستی که  از روی  نقشه های موجود در سامانه قابل اسخراج هشتند این کار امکان پذیر است.

در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم؟

این کار توسط وب سرویس قابل انجام است ، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما موجود می باشد.

یک نرم افزار داریم که می خواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم ، آیا این امکان وجود دارد ؟

بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سرویس مراجعه نمایید .

آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟

خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است

آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است؟

بلی امکان ارسال پیامک با نام تجاری با شرایط زیر امکان پذیر است :
– ارسال پیامک با نام تجاری به اپراتور همراه اول امکان پذیر نمی باشد ( ایرانسل و تالیا امکان پذیر است)
– هزینه هر پیامک با نام تجاری ۸٫۵ برابر یک پیامک فارسی عادی است.
– نام تجاری قابلیت دریافت پیامک ندارد.
– نام تجاری باید کمتر از ۱۰ کاراکتر و لاتین باشد.
– هزینه فعالسازی هر نام تجاری ۵۰ هزار تومان می باشد.

آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد؟

بلی امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می باشد ، هزینه پیامک های بین المللی نیز ۱۲ برابر هزینه پیامک فارسی عادی می باشد .

آیا فعال سازی نام تجاری یا شماره بین المللی هزینه دارد ؟

بلی فعال سازی هر نام تجاری و شماره بین الملی هزینه دارد .جهت فعالسازی و استعلام قیمت نام تجاری و شماره بین المللی از بخش پشتیبانی اقدام فرمایید.

آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟ لطفا توضیح دهید.

پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند . مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع پیامکده هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.

چگونه می توانم دمو سامانه پیامکی پیامکده را ببینم؟

در صفحه ی اصلی با کلیک بر دکمه : برای مشاهده قابلیت های سامانه کلیک کنید به راحتی می توانید دموی سایت را مشاهده کنید.

demo-payamkade

 

آیا از طریق اینترنت Dialup هم میتوان از خدمات پیامکده استفاده کرد ؟

بلی، این سامانه با اینترنت کم سرعت سازگاری کامل دارند و می توانید به راحتی از این خدمات استفاده نمایید. سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور قدرمند و سریع پیامکده انجام خواهد گرفت .

آیا برای استفاده از سرویس پیامکی پیامکده به نرم افزار یا سخت افزار خاصی نیاز داریم؟

خیر. این سرویس کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، گوگل کروم و … ) دارید.

سرویس پیامکی پیامکده چگونه کار می کند؟

تمامی سرویس های پیامکده از قبیل ارسال و دریافت پیامک ، پیام صوتی از طریق بستر اینترنت انجام پذیر می باشد.البته امکان تنطیم پیامک و ایمیل هشدار دهنده نیز وجود دارد.

سرویس پیامک چیست؟

به سیستمی که به صورت تخصصی برای مدیریت، ارسال و دریافت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد، پنل یا سامانه پیامک می گویند.

خطوط اختصاصی و اشتراکی پیامکده :

لیست سیاه مخابراتی چیست؟

مدتی پیش مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد .
در خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل “نرسیده به مخابرات” و در خطوط ۳۰۰۰ گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد .
برای رفع این مورد مشترک باید با شماره کافیست از خطوط همراه اول عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال نماید.
دقت نمایید که برخی از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .

آیا پس از خرید سامانه نیاز به خرید شماره اختصاصی داریم؟

خیر سامانه پیامکده به صورت پیش فرض به هر کاربر از اپراتور های مختلف ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ شماره اشتراکی ارائه میدهد که شما می توانید به کمک آن ها ارسال های خود را انجام دهید. در صورت نیاز به دریافت پیامک می بایست شماره اختصاصی خریداری فرمایید.

شماره مجازی چیست؟

شماره های مجازی پیام کوتاه مخصوص ارسال و دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و این امر توسط نرم افزار انجام می گیرد. این شماره ها با پیش شماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ ، ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ ارائه می شوند و فاقد سیم کارت و سند هستند.

آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم؟

بلی شما میتوانید علاوه بر شماره های موجود در سرویس خود، یک یا چند شماره دلخواه با پیش شماره مورد نظر خرید بفرمایید. از لحاظ فنی شماره های ۱۰۰۰ قابلیت انتخاب کامل دارند یعنی شما میتوانید ۱۰ رقم بعد از شماره ۱۰۰۰ را به شکل ۱۰۰۰XXXXXXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نمایید (مثلا شماره ۱۰۰۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷).

آیا امکان انتقال شماره های از قبل خریداری شده به شرکت شما وجود دارد؟

بله ، این امکان وجود داشته و به سادگی قابل انتقال است ، کافیست شرکتی که شما قبلا از آنها سرویس می گرفتید یک نامه به اپراتور ارسال نماید و اعلام کند که شماره ها را بهپیامکده انتقال دهند.

یک شماره استعلام کرده ام ، قیمت آن را هم اعلام کرده اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است ، لطفا توضیح بدهید.

استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اوپرتور ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متفاوت می باشد ، معمولا خطوط ۳۰۰۰ ظرف سه ساعت و خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ حدودا ۲۴ ساعت بعد نتیجه استعلام را اعلام می کنند، پس از پرداخت نیز ممکن است ۲۴ الی ۴۸ ساعت برای ثبت شماره زمان نیاز باشد ، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد و قابل برگشت نیست.

تفاوت خطوط اختصاصی و اشتراکی چیست؟از خطوط اختصاصی می توان برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کرد ولی خطوط اشتراکی بصورت مشترک بین چندین کاربر استفاده می شود. همچنین این شماره ها فقط مختص ارسال پیامک و برای مقاصد تبلیغاتی و انبوه مورد استفاده قرار می گیرد. ارسال از این خطوط در صورت تایید ملی پیامک ممکن است. در صورت عدم تایید می بایست با خطوط اختصاصی خود ارسال را انجام دهید.

از خطوط اختصاصی می توان برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کرد ولی خطوط اشتراکی بصورت مشترک بین چندین کاربر استفاده می شود. همچنین این شماره ها فقط مختص ارسال پیامک و برای مقاصد تبلیغاتی و انبوه مورد استفاده قرار می گیرد. ارسال از این خطوط در صورت تایید ملی پیامک ممکن است. در صورت عدم تایید می بایست با خطوط اختصاصی خود ارسال را انجام دهید.

شماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ و خط ثابت ۰۲۱ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تمامی پیش شماره های فوق از طرف مخابرات به اپراتور های مختلف تخصیص داده شده اند ، بنابراین تفاوت اول این خطوط در اپراتور ارائه کننده و سیاست های آن ها می باشد.

ارسال از خطوط ثابت به چه صورت می باشد؟

ارسال از خطوط ثابت فقط برای هم مشتریان تهرانی فعال می باشد بنابراین با پیش شماره ۰۲۱ خواهد بود ، کیفیت ارسال این خطوط بسیار بالا بوده و شامل لیست سیاه مخابراتی نیز نمی شوند.
مدارک لازم جهت خرید خط ثابت :
۱٫ کپی و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر
۲٫ کپی کارت ملی مالک خط
۳٫ پر نمودن فرم خرید خط ثابت

چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود؟

پس از ارائه گزارش ارسال از طریق اپراتور هزینه ی ارسال های ناموفق به طور خودکار به حساب شما بازگشت داده خواهد شد.

با خط ثابت پیامک فلش ارسال می کنم، اما ارسال نمی شود؟

ارسال فلش روی خطوط ثابت غیرفعال می باشد.