۶ تجربه موفق از کمپین تبلیغات پیامکی ۲۰۱۵ بیاموزید

 بازاریابی پیامکی روشی سریع و موثر برای دسترسی به مشتریان و فروش لحظه ای با آمار بالا است. در بازاریابی پیامکی و استفاده از  پنل پیامک تبلیغاتی ، شما باید همه کارها را به طور اصولی و هدفمند انجام دهید تا بتوانید به نتیجه ی مفید دست پیدا کنید. در غیر اینصورت نتیجه عکس و حتی کاملا منفی دریافت خواهید کرد.

از تجربیات بازاریابی پیامکی در سال گذشته، توانستیم به چند راهکار اصولی دست پیدا کنیم که آن ها را در قالب دستورالعمل های طلایی در بازاریابی پیامکی در اختیارتان قرار می دهیم.

برنامه ریزی و اطلاع رسانی در مورد پیامک های ارسالی

اول از هرچیز وظیفه ی شما این است که بازاریابی پیامکی تان را به طور هدفمند مدون کنید. باید بتوانید مشتریان خود را دسته بندی کنید و از خود بپرسید که آن ها به چه نوع پیام هایی واکنش بهتری نشان می دهند.

پیام های تبلیغاتی خود را دسته بندی کنید و در قالب های مختلفی در اختیار مشتری قرار دهید تا در صورت تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی شما، نوع پیام را مشخص کند. برخی به آفر ها علاقمندند و برخی به دنبال محصولات جدید هستند. شما باید دسته بندی جداگانه ای داشته باشید و در زمان بندی مشخص در اختیار کاربران و مشتریانتان قرار دهید. شما می بایست در پیامک های تبلیغاتی تان چیزی در اختیار کاربران قرار دهید که آنان انتظار دارند. هرگز به فکر فروش نهایی نباشید. اگر دل مشتری را ببرید خودشان با تمایل تمام به سمت شما خواهند آمد.

sms-marketing-banner

کسب اجازه از مشتری ها را سر مشق خود کنید

اگر شما می خواهید از اطلاعات مشتری های کنونی تان استفاده کنید خوب است که هنگام گرفتن شماره ی آن ها، از انان برای ارسال پیامک تبلیغاتی، آفرها و محصولات جدید، نظر خواهی کنید. در صورتی که تمایلی ندارند هرگز آنان را وارد پروسه ی تبلیغاتی پیامکی تان نکنید چرا که این به تخریب وجه ی برند شما منجر خواهد شد. علاوه بر این، اگر مشتری ها پیامک های آزار دهنده دریافت کنند، ممکن است شما را در لیست اسپم خود، ذخیره کنند و این از جهات مختلفی، بر برند و پروسه ی برندینگ و بازاریابی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

نه افراط نه تفریط! ۴ پیام در یک ماه کافی است

لزومی ندارد که بخواهید دقیقه به دقیقه برای مشتریانتان پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. پروسه ی ارسال پیام تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که نه آزار دهنده باشد و نه به میزانی کند صورت بگیرد که حسابی از ذهن مشتریان پاک شوید. تجربیات نشان می دهد که هفته ای ۱ مورد یا هر ماه ۴ پیامک می تواند تاثیر مثبتی بر مشتریان داشته باشد.

Spring-Forward-Jumpstart-Your-SMS-Marketing-Campaign-300x200.jpg

در ساعات متناسب با فعالیت مشتری ها به آن ها پیامک دهید

ابتدای پروسه ی تبلیغات پیامکی تان، باید به شناختن مشتری های تان بپردازید. مشتری های شما در چه ساعتی مشغول به کار هستند و چه ساعتی نزد خانواده خود بسر می برند. اوقات استراحت مشتری شما چه زمانی است؟ تمام این سوال ها به شما کمک می کند که وقتی برای مشتری بگذارید و با شناخت ماهیت آنان، زمان مناسب برای ارسال پیامک را بیابید. بهترین اوقات برای ارسال پیامک، زمانی است که در حال خوردن ناهار و شام هستند و یا در حال بازگشت از محل کار هستند و یا در حال رفتن به محل کار هستند. البته بهتر از تمام این ها زمانی است که با هشیاری کامل در حال انجام کار و در محل کار هستند.

کوتاه! واضح! شفاف

پیامک شما باید از کمترین کلمات و جملات تشکیل شده باشد تا بتواند تاثیر خود را بگذارد. گاهی ابتداع کلمات مختصر می تواند در بخاطر سپاری مشتریان، و حتی کاهش متن پیامک، تاثیر مثبتی داشته باشد. مثلا اگر از پیام متنی به صورت انگلیسی استفاده می کنید، از SHZ بجای کلمه ی SHIRAZ استفاده کنید. یا اینکه می توانید در جملات فارسی از حالت عامیانه استفاده کرده و کلمات تک آوایی را به صورت یک حرف بنویسید. مثلا به جای عبارت ” یک پیراهن با برند معروف ترکیه ” بنویسید ” ی پیرهن با برند NIKE “با این کار می توانید در پیام خود تنوع و هیجان را وارد کنید.

1291745416-1111

 عملیات تکراری را کنار بگذارید

اگر شما یک کمپین تبلیغاتی برای فروش محصول X دارید لازم نیست بارها و بارها در مورد آن اطلاع رسانی کنید. مشتری ها به دنبال پیام های تازه، خلاقانه و هیجان انگیز اند. بهتر است کمپین های مختلفی در طول ماه تدارک ببینید و در مورد آن ها به شیوه ی زیر تبلیغات کنید.

یک بازه ی زمانی ده روزه برای تبلیغ محصول خاص در نظر بگیرید.

در اولین روز، با ارسال یک پیام، مشتریان و کاربران را از طرح خود مطلع کنید. البته کوتاه، شفاف و خلاقانه.

در دو روز مانده به اتمام طرح نیز پیامکی ضرب الاجلی، برای آنان ارسال کنید و به آن هابگویید که فرصت ویژه شان تا دو روز دیگر رو به اتمام است! باور کنید اگر کسی تمایل به خرید محصول شما داشته باشد طی این ۷ روز اقدام خواهد کرد در غیر اینصورت منتظر آن ها نباشید و با هزینه ی اضافی برای ارسال پیامک تبلیغاتی، سرمایه خود را و اعصاب مشتری ها را مورد صدمه قرار ندهید!

با پیامکده می توانید یک کمپ تبلیغاتی فوق العاده، شامل پیامک تبلیغاتی، پیام صوتی و حتی ایمیل مارکتینگ را یک جا در اختیار داشته باشید! برای تبلیغات خود کمی بیشتر به پیامکده فکر کنید.

3دیدگاه در “۶ تجربه موفق از کمپین تبلیغات پیامکی ۲۰۱۵ بیاموزید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.