چگونه یک ایمیل تبلیغاتی حرفه ای ایجاد کنیم؟

 

ما در عصری قرار گرفته ایم که هر روز با بمباران برنامه هایی که برای جلب توجه ما طراحی شده  اند مواجه هستیم.

در جهانی پر ازتبلیغات و اطلاعات که از طریق تلویزیون و رادیو و ویدیو به ما انتقال می یابند.اما ایجاد پیام های تبلیغاتی متنی که بدون استفاده از جلوه های بصری و شنیداری  و به صورت متنی صورت میگیرد کاری سخت به شمار می آید.زیرا جلب توجه ومتقاعد کردن کسی به انجام کاری بسیار دشوار است. اینکه شما مخاطب را ترغیب کنید چگونه محصول یا خدمات شما به آن ها کمک میکند نیاز به ابزار درستی برای حصول اطمینان از دست آورد ها و متوجه قرار دادن مخاطبان به خود دارد.

ایمیل یکی از ابزار های متنی به شمار می آید که با ارسال پیام به مخاطبان آن ها را به محصول و خدمات شما علاقه مند می کند.

email-marketing2

اما چگونه ایمیلی ایجاد کنیم که بیشترین دست آورد و بازدهی تبلیغاتی را برای شما فراهم آورد.پیامکده  به شما کمک می کند که با تکنیک های ساده وهدفمند به نام روش AIDA   در ایمیل مارکتینگ آشنا شوید این روش بیش از یه قرن از قدرتمند ترین روش های تبلیغاتی و بازایابی در انواع رسانه ها محسوب می شود.

AIDA  مخفف چند مفهوم اساسی در بازاریابی است .که به یک هرم شبیه بوده و از شاخصه های اصلی بازاریابی محسوب می شود.

ADIA

A از کلمه Attention وبه معنی جلب توجه می باشد :

در دنیایی که پر از رسانه های تبلیغاتی است شما باید سریع و مستقیم توجه مخاطب را به خود جلب کنید.استفاده از کلمات قدرتمند یا تصویر مفهومی که نگاه مخاطب را به خود جلب  کند واو را وادار به توقف وخواندن ایمیل شما کند .بسیار مهم است مردم امروزه اینقدر سرشان شلوغ است که به راحتی نمی توان آن ها را وادار به خواندن ایمیل کرد .آن ها وقتی به INBOX ایمیل خود سر میزنند با یک نگاه گذرا وسریع به ایمیل ها نگاه میکنند وخیلی سریع تصمیم میگیرند که کدام ایمیل را باز وچک کنند.پس عنوانی که برای ایمیل خود انتخاب میکنید باید بسار فریبنده باشد که مخاطب را به سوی خود سوق دهد در اولین قدم باید عنوانی مناسب انتخاب کنید که به اندازه کافی جذابیت داشته باشد که در یک نگاه مخاطب را خواندن آن ترغیب کند.سرخط ایمیل نیز مهم است که در پیش نمایش در کنار عنوان قرار میگیرد و باید به گونه ای باشد که مکمل عنوان باشد و مخاطب را برای ادامه مطلب همراهی کند.این سوال را از خود بپرسید که چه چیزی ذهن مخاطب را درگیر کرده ودغدغه ی اساسی  او محسوب میشود اگر این کار را انجام دهید مخاطب احساس شگفتی میکند که این همان چیزی است که به دنبال آن بوده اید.

I از کلمه Interest  به معنی ایجاد علاقه :

یکی از چالش برانگیز ترین مراحل در این مدل ایجاد علاقه است.توجه به عده ای از مخاطبان وفادار که وقت گران بهای خود را صرف درک جزئیات بیشتر پیام شما می کند.مخاطبان علاقه مندی که شوق بیشتری در دنبال کردن اطلاعات ارسالی شما دارند.اما چگونه میتوان این علاقه مندی را ایجاد کرد.با نشان دادن اینکه ایمیل شما حاوی اطلاعاتی است که دغدغه های مخاطب را برطرف میکند و پاسخگوی تمامی سوالات آن ها می باشد.شما باید تمرکز خود را به نیاز مخاطبان معطوف کنید و پس از جلب توجه مشتری باید کاری کرد که توجه او را در ادامه از دست ندهید وتا پایان برنامه بازاریابی توجه او معطوف به برند شما باشد.به این صورت نسبت به برند شما وفادار می ماند.

D  از کلمه Desire به معنی هدف :

تا این مرحله شما توانسته اید توجه مخاطب را به ایمیل خود جلب کنید.اما این شرط کافی نیست باید به گونه ای عمل کنید که یک پل ارتباطی بین شما و مخاطب ایجاد شود.تا درگام بعدی مخاطب با شما همگام شود.در این صورت تیر شما به هدف خورده است.

همواره باید دانست که مخاطب به دنبال چه چیزی است.و از شما چه می خواهد ممکن است که به دنبال کالایی خاص ،  متنوع  ویا بدنبال افزایش اطلاعات خود در زمینه ای خاص می باشد.و در کنار آن به دگیران نیز یاری برساند .پس هرچه بیشتر به نیاز مخاطب توجه کنید طبیعتا به نتیجه ی بهتری دست خواهید یافت.

یکی دیگر از برنامه هایی که ایجاد انگیزه در مخاطب میکند استفاده از اصل کم یابی است .این اصل بیان می کند که فرصت کنونی ممکن است در آینده پیش نیایید .وقتی که این اصل را در محتوای ایمیل خود استفاده کنید مخاطب میداند که اگر در بازه ی تعیین شده به آن دست نیابد چیزی را از دست خواهد داد.

A از کلمه  Action   به معنی عمل کردن :

در آخرین مرحله از مدل AIDA  به عمل کردن می رسیم که سخت ترین مرحله می باشد.زیرا در این مرحله مخاطب باید تصمیم بگیرد که به محتوای ایمیل شما عمیق فکر کند و به تمایلات خود جامه عمل بپوشاند.دقت داشته باشد.که مراحل این مدل را  بترتیب اجرا کنید تا بهترین بازدهی ممکن را بدست آوردید.درصورتی که هریک از مراحا به درستی و به جا اجرا نشود در پایان نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد پس باید روی نتیجه متمرکز شوید و منظور خود را با عبارت های کوتاه وجذاب به مخاطب خود انتقال دعید و با او وارد تعامل شوید.از عبارت های مرسوم استفاده نکنید بلکه با افزودن یک پیش زمینه کوتاه برای عبارت محتوای خود را ارزشمند جلو دهیم به عنوان مثال به جای عبارت “ورود به سیستم ” می توان از عبارت “برای مشاهده جزییات بیشتر وارد شوید.” استفاده کنید.

با payam-kade در بهره گیری از بهترین ابزارهای تبلیغات پیامکی ، تبلیغات ایمیلی و تبلیغات صوتی همراه باشید.

یک دیدگاه در “چگونه یک ایمیل تبلیغاتی حرفه ای ایجاد کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.