قرار دادن لینک فروشگاه در متن پیامک تبلیغاتی + راهکارها

کاربرد پیامک تبلیغاتی برای فروشگاه ها مخصوصا فروشگاههای اینترنتی، این روزها بسیار به چشم می خورد. بسیاری از بازاریابان و صاحبین کسب و کارها می خواهند مشتریان و مخاطبین خود را از طریق پیامک تبلیغاتی، با فروشگاه های خود آشنا کنند و به آن ها کمک کنند که مستقیما به طور اینترنتی و آنلاین خرید کنند.
آیا قرار دادن لینک در پیامک تبلیغاتی کاری درست است؟
بدون اینکه بخواهیم به این موضوع به طور علمی توجه کنیم، می توانیم بگوییم که قرار دادن لینک در اس ام اس تبلیغاتی کاری عاقلانه است اما دلیل های ما برای این ادعا:
با توجه به اینکه جمعیت زیادی از کاربران و میزبان های دریافت پیامک، از گوشی های هوشمند استفاده می کنند، وجود شبکه ی اینترنت بر روی این گوشی ها چیزی مرسوم و عادی و همه گیر است. از این رو اگر لینک فروشگاه را در پیامک قرار دهند، مطمئنا توسط بسیاری از مخاطبین دنبال خواهد شد و این می تواند بیش از هر چیز به برند سازی کمک کند.

1656eb5

این تصویر گویای این است که نرخ کلیک در لینک های داخل ایمیل ها به میزان ۴٫۲ درصد است، در صورتی که نرخ کلیک بر لینک های داخل پیامک های تبلیغاتی ، ۱۹ درصد است. بنابراین با اطمینان کامل می توان به بازاریابان پیشنهاد داد که در پیامک تبلیغاتی خود، لینک قرار دهند.

ویژگی های لینک در پیام متنی:

پیامک عموما باید کوتاه و صریح باشد و بدین طریق، باید لینکی که در پیامک قرار می گیرد نیز واضح و کوتاه باشد. بدین منظور استفاده از کوتاه کننده های لینک، بسیار مفید است.

از آنجا که ممکن است شبکه ی اینترنتی روی گوشی های هوشمند از طریق سیم کارت های معمولی، ایجاد شده باشد، این شبکه ها کشش باز کردن صفحات پر حجم و سنگین را در کوتاهترین زمان ندارند بنابراین لینک باید به صفحه ای اشاره کند که حداقل میزان اطلاعات در آن قرار داده شده است. حجم صفحه باید کم باشد و تصاویر آن حداقل بوده و از نظر سئو نیز، بهینه سازی شده باشد.

صفحه ای که لینک بدان اشاره می کند، باید موبایل فرندلی باشد. حتی اگر کاربران بتوانند صفحه را سریع باز کنند اما متاسفانه پیج مورد نظر به خوبی نمایش داده نشود، می تواند موجب دفع مشتریان شود.

محتوای تبلیغاتی در پیامک را طوری بنویسید که کوتاه، قابل فهم، صریح و ساده باشد، تا کاربر بتواند طی ۴ ثانیه اول، با آن ارتباط برقرار کرده و روی لینک کلیک کند.

اگر می توانید لینک را به صورت anchor text در پیامک تبلیغاتی ارائه کنید، متن آن را در سه کلمه، و به صورت انگیزشی قرار دهید. برای مثال:

اینجا کلیک کن! عبارتی است که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب می کند.
با استفاده از این ویژگی ها می توانید به راحتی یک پیام متنی تبلیغاتی را به طور موثر طراحی کنید و از هجوم مشتری ها لذت ببرید.
نکته ی مهمی که باید پیش از ارسال پیامک به آن توجه داشته باشید این است که سایت شما و سرویس میزبانی آن توانایی انتقال و سرویس دهی مشتریان و بازدید کنندگان زیاد را داشته باشد تا بعد از ارسال پیام تبلیغاتی و هجوم بازدید کنندگان سایت شما داون نشود و مشتری ها بتوانند شما را به اهدافتان برسانند.

6دیدگاه در “قرار دادن لینک فروشگاه در متن پیامک تبلیغاتی + راهکارها

  1. You really make it seem so easy with your presentation but I to find this matter to be really something that I believe I’d never understand. It kind of feels too complicated and very broad for me. I’m having a look forward for your subsequent put up, I will attempt to get the hang of it!|
    fake quatrefoil necklace van cleef http://www.e1do.com/tag/van-cleef-arpels-clover-necklace-replica

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.