هر چند ارزش و اهمیت تبلیغات ایمیلی بر کسی پوشیده نیست، اما بازاریان شاهد مشکلات و محدودیتهایی بر سر بازاریابی از طریق ایمیل هستند. مثلا بلاک و اسپم شدن آدرس بازاریابان یکی از این مسائل است. در مقالهای که با عنوان
چرا سامانه تبلیغاتی payam-kade.ir از لیست ایمیلی مرسوم استفاده نمیکند؟
منتشر کردیم یکی از علتهای توصیه payam-kade.ir به کاربران برای عدم استفاده از لیست آمادهی ایمیلی این بود که کاربرانِ چنین لیستهایی، با اسپم کردن آدرس شما، در کار بازاریابیتان خلل ایجاد میکنند. این مقاله را حتما بخوانید تا از مشکلات دیگر آن اطلاع پیدا کنید.
بازاریابان یک راه موثر برای تاثیر گذاری بیشتر ایمیلهای تبلیغاتی طراحی کردهاند که آن هم، شخصی سازی ایمیلهای تبلیغاتی برای کاربران است. این کار بدین معنی است که شما هنگام ثبت آدرس ایمیلهای کاربران برای ایجاد لیست ایمیلی، از آنها بخواهید نام خود را هم وارد کنند. در هنگام نوشتن و ارسال ایمیل تبلیغاتی شما از نام آنها نیز استفاده کرده و در عنوان یا متن ایمیل نام فرد گیرنده را ثبت میکنید و بدین صورت از مزیتهای آن بهرهمند خواهید شد.
علتهای اصولی شخصی سازی ایمیل تبلیغاتی را در زیر آوردهایم:
ایجاد رابطه موثر و دو طرفه
طبق تحقیقات و واقعیات، گزارشها حکایت از افزایش ۱۴ درصدی نرخ باز شدن ایمیلهایی دارند که به طور شخصی سازی شده ارسال میشوند. بهتر است در کنار نام آنها از لقب کاربران نظیر مهندس، دکتر، و غیره نیز استفاده کنید. بدین صورت با تزریق اعتماد به نفس به کاربران، آنان را ترغیب به باز کردن ایمیلها میکنید. به طور کلی بکار بردن نام در هر ارتباطی لذت بخش است مخصوصا اگر این ارتباط مجازی باشد و دو طرف ارتباط همدیگر را نبینند میتوان با این راهکار، ارتباط موثرتری داشت.
اطمینان خاطر از نبود سو استفاده کنندگان ایمیلی
بسیاری از کاربران ایمیلهای بدون نام را بدون باز کردن حذف میکنند یا به طور اسپم گزارش میکنند. علت این ترس، وجود اسپمرهای دزد و سو استفادهگر نیز میتواند باشد. وقتی کاربر نام خود را بالای ایمیل میبیند، احتمال آشنا بودن را بیشتر فرض کرده و ایمیل تبلیغاتی شما را باز میکند
ایجاد اعتماد بینابینی
تجارت الکترونیک در بستر ایتترنت صورت میگیرد. اینترنت جایی است که اعتماد در کمترین حالت خود، نمایان کرده است. بنابراین برای اینکه کاربران را به خرید کردن راضی کنید در ابتدا میبایست اعتماد سازی کنید. ارتباط موثر که منجر به اعتماد سازی میشود در بر دارندهی قواعد و اصولی است که یکی از آنها شخصی سازی ایمیلها با نام کاربران است.
احساس مثبت بخاطر ارزش گذاری فردی
وقتی در ایمیلها از شخصی سازی بهره میبرید، به کاربران میفهمانید که برای آنها به طور شخصی ارزش قائل هستید و این احساس خوبی در کاربر ایجاد میکند که میتوان یکی از معانی آن را ارزش و احترام و قدر دانی تصور کرد. با ایجاد چنین احساسی کاربران بیش از پیش به واکنش در مقابل شما علاقمند میشوند و احتمال مشتری سازی در چنین شرایطی بیشتر است.